تکواندو

چیزی که درباره تکواندو بخواهید این جاست.

در این پست با نحوه زدن ضربه دولیاچاگی آشنا میشید.لطفا به تصویر زیر توجه کنید.

ضربه دولیو چاگی یكی از ضربات پر استفاده در هان مودو هم در مبارزه و هم در اجرای فرم ها محسوب می شود

هدف اجرای این ضربه،وارد آوردن نیروی شدید و ناگهانی به وسیله روی پا به سر حریف است،صد البته این ضربه باید خیلی سریع اجرا شود تا حریف فرصت سواستفاده از نیمه باز ما را هنگام اجرای این ضربه نداشته باشد.

روش اجرای دولیو چاگی بدین گونه است كه ابتدا پا را از زمین برمی داریم و زانو را جمع می كنیم.سپس در همان حالت پا را خم كرده(تصویر شماره 4 از سمت چپ در ردیف بالا) و ضربه را با شدت تمام و سرعت بالا به سر حریف كوبیده و دوباره به حالت قبل بر می گردانیم و پا بر زمین قرار می دهیم.

دولیاچاگی

ادامه ی تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده در چهارشنبه 22 تیر1390ساعت 21:33 توسط نیما|

قدیم ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه ای بود ازاعیان واشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد وبیشترآدم ها ترجیح می دهند. این جمله را از دیگران بشنوند که: «خوش به حالت، چه هیکل خوبی داری!»
خوش هیکل بودن این روزها مترادف شده است با باریک اندام بودن و شکمی برآمده نداشتن. این مطلب از هفته نامه سلامت می باشد وشما را با 12 تمرین ورزشی آشنا می کند که انجام روزانه آنها می تواند شما را به همین معنا خوش هیکل تر کند:
1-روی یک صندلی دسته دار بنشینید: ساعد دست های تان را روی دسته صندلی بگذارید و ران های تان را به هم بچسبانید وسعی کنید پاهای تان را حداقل 6 سانتی متر ازسطح زمین بالاتر بیاورید. 10ثانیه دراین وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید. شما باید این حرکت را از 5 مرتبه در روز شروع کنید و کم کم به 20 مرتبه در روز برسانید.
2-روی یک بالش به پشت دراز بکشید: دستان خود را درامتداد بدن قرار دهید وپاهای تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهای تان را 15 تا 20 سانتی متر بالا بیاورید وحداقل 5 ثانیه دراین وضعیت بمانید. این حرکت می تواند از 5 مرتبه در روز شروع شود وبه 20تا 25 مرتبه هم برسد.
3- هنگام پیاده روی، بدن خود را به سمت چپ و راست متمایل کنید؛ با این کار، هم شکم آب می شود وهم پهلوها.
4- استفاده ازحلقه های ورزشی برای کوچک شدن شکم: شما می توانید درابتدای کار، تنها روزی 2 دقیقه یا 50 بار حلقه بزنید وبه مرور زمان حلقه زدن را تا 30 دقیقه هم ادامه دهید.
5- انجام حرکت دراز و نشست: به پشت روی زمین دراز بکشید. دست های تان را پشت گردن خود گره بزنید وهرچند بار که می توانید، حرکت دراز ونشست را تکرار کنید ودر روزهای بعد، دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید.


بقیش تو ادامه مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 21 تیر1390ساعت 21:30 توسط نیما|

ضربه آپ چاگی به اعتقاد بسیاری از رزمی كاران ساده ترین ضربه  است.زیرا در هنگام اجرای این ضربه نیاز چندانی به خم كردن یا مایل كردن بدن و درجه بندی نیست.معمولا اولین ضربه ای كه به تازه واردان آموزش می دهند همین ضربه آپ چاگی است.


از نظر لغوی آپ به معنای بالا و چاگی به معنای ضربه است.از شكل كلمه ای این ضربه نیز درمیابیم كه هدف این ضربه،ایجاد صدمه در قسمت های بالایی بدن مانند سینه و سر است.معمولا نیز از ضربه آپ چاگی جهت ایجاد فاصله میان خود و حریف در مبارزات آزاد(مبارزات آزاد نه مبارزات رسمی)از آن استفاده می شود.

در این ضربه قسمتی كه با هدف برخورد می كند سینه پا است.یعنی قسمتی كه مفاصل انگشتان پا متصل به استخوان پا شده اند.به همین دلیل باید در هنگام استفاده از این ضربه مراقب شكستگی و در رفتگی این قسمت از پا بود.

اپچاگی

(برای آموزش کمربند های زرد و سفید)

نوشته شده در سه شنبه 21 تیر1390ساعت 21:17 توسط نیما|

بعد از یه مدت زمانی بسار طولانی اومدم و نظرات شما ها منو وادار کرد تا یه پست بزارم،چند نفری گفتند که تمرینات تکواندو رو بزارید و من هم تمرینات رو امروز می زارم البته برا کسانی هنوز به باشگاه نمی روند و می خواهند از صفر شروع کنند.

1)      سعي نمائيد باشگاهي را که امکانات کافي، مطلوب و فضاي مناسب دارد، انتخاب نمائيد.

2)      باشگاهي را انتخاب نمائيد که افرادش در تمرينات جدي باشند تا روند پيشرفت شما کند

نشود.

3)      فراموش نکنيد بهترين اوقات يک ورزشكار زماني است که در باشگاه تمرين مي‌کند.

4)      قبل از تمرين بدن را به صورت مطلوب گرم نمائيد.

5)      از انجام تمرينات اضافه پرهيز نمائيد و شدت تمرين را بيش از حد بالا نبريد.

6)      حرکات کششي را در فاصلة بين تمرينات انجام دهيد.

7)      همواره فراگيري تکنيک‌هاي صحيح را افزايش و گسترش دهيد.

8)      از ياري که از تمرينات فرار مي‌کند و سعي در سست کردن عزم و ارادة شما را دارد، دوري

نمائيد.

9)      قبل، حين و بعد از تمرين، آب و مايعات كافي مصرف كنيد.

10)   استراحت مناسب و خواب خوبي را در شب تدارک ببينيد تا بدن بهتر آماده تمرينات

بعدي شود. بعدازظهر هم کمي استراحت نمائيد.

11)   يک هفتة استراحت فعال را پس از هر دورة پرفشار داشته باشيد.

12)   از تکنيک‌هاي ريلکسيشن جهت ريکاوري استفاده نمائيد

نوشته شده در جمعه 16 مهر1389ساعت 15:56 توسط نیما|

اینم از فرم شماره ۶:

فرم شماره ۶:تگوک یوک جانگ

نام سمبل:آب

حدود ۲۳ حرکت داره ، ۳۱  تکنیک هم هست.

فرم شماره6:(تگوک یوک جانگ)

نوشته شده در چهارشنبه 25 آذر1388ساعت 22:30 توسط نیما|

امروز براتون فرم شماره ۵ رو آماده کرده ام.

فرم شماره ۵:تگوک اُ جانگ

نام سمبل:باد

نام شاخه:سون

فرم شماره5:(تگوک اُ جانگ)

نوشته شده در سه شنبه 17 آذر1388ساعت 15:40 توسط نیما|

در تکواندو علاوه بر ضربات پا ضربات دست هم وجود دارد اما در مبارزات استفاده زیادی از آنها نمی شود ولی در فرم از آنها استفاده می شود.

ضربات مشت :در تکواندو به این ضربات جیروگی می گویند.ما در تکواندو 3 نوع ضربه مشت داریم که عبارت اند از:

 الگول جیروگی :این ضربه به ناحیه ی صورت اصابت میکند.

مومتونگ جیروگی : این ضربه به ناحیه زیر قفسه سینه اصابت می کند .

اره جیروگی : این ضربه به بیضه اصابت میکند.

------------------------------------------------------

اسامی ضربات دست(به کره ای)

            

قسمت روی ساعد )         (میت پالموک) -(قسمت پشت ساعد)              (دونگ پالموک)



(قسمت داخلی ساعد)         (بکت پالموک) -(قسمت خارجی ساعد)            (آن پالموک)



(تیغه دست)                    (سون نال) -    (تیغه داخلی دست)                (سون نال دونگ)



(دست نیزه ای)                (پیون سون کوت) - (کف دست)                   (سون باداک)



(پاشنه کف دست)              (باتانگ سونگ) -  (روی دست)                  (سون دونگ)


 

نوشته شده در یکشنبه 15 آذر1388ساعت 0:32 توسط نیما|

کمربند سفید ( پک تی ) :

 نشانگر صداقت , پاکی , صفا , صمیمیت , صلح و دوستی و برادری می باشد که به عنوان دانه محسوب می شود .

 کمربند زرد ( نورانگ تی ) :

به عنوان خاک و اب و بارور ساختن کمربند سفید است .

 کمربند سبز (نوک تی ) :

 به عنوان جوانه ای که از خاک می روید .

 کمربند ابی ( چونگ تی ) :

 به عنوان اب , هوا و اکسیژن است که به جوانه کمک می کند تا ریشه نماید .

 کمربند قرمز (هونگ تی ) :

 گلی که شکفته است .

 کمربند مشکی ( هوک تی ) :

به عنوان میوه  گل است که درون هر میوه دانه هایی است که به عنوان شاگردان و یا هر دانه به عنوان یک دان است .

نوشته شده در جمعه 13 آذر1388ساعت 15:11 توسط نیما|

تصویر فرم های ۱ و۲ رو براتون آماده کرده ام تا بتونید کاملا هم از روی کلیب فرم و تصویر آن بتونید استفاده کامل رو ببرید.
 
فرم شماره 1تکواندو:
 
 
 
 
 
 
فرم شماره ۲ رو هم می تونید در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب
نوشته شده در پنجشنبه 12 آذر1388ساعت 23:52 توسط نیما|

برخی از دوستان نظر دادند و گفتند فرم های بالا تری را بگذارید ما هم به خواسته ایشان احترام می گذاریم و فرم های بشتری را برای دانلود و لینک می گذاریم.

امروز فرم شماره ۴رو آماده کرده ام(این فرم برای دانلودنیست )

فرم شماره ۴(تگوک ساجانگ):

نام:تگوک سا جانگ

سمبل و نشانه:رعد وبرق

نام زیر شاخه:جین

تکنیک های این فرم:سون نال ماکی، چیروگی، جه بی پوم موک چیگی و پوپ چاگی.

فرم شماره4(تگوک ساجانگ)

نوشته شده در پنجشنبه 12 آذر1388ساعت 17:19 توسط نیما|

امروز براتون فرم ۳ رو آماده کرده ام.

فرم شماره۳:تگوک سام جانگ

راهنمایی:فرم شماه ۳ برای کمربند ۳ به کار می رود یعنی که آن هایی کمربند زرد هستند و می خواهند سبز شوند اکثر مدرسین تکواندو از فرم ۳ و ۴  را امتحان می گیرند.

فرم شماره 3(تگوک سام جانگ)

نوشته شده در سه شنبه 26 آبان1388ساعت 21:49 توسط نیما|

چند تا عکس با کیفیت بسیار بالا از مبارزه براتون آماده کردم.برای المپیک پکن هم هست!واقعا زیباست

این دوتا رو هوا!

بقیش هم در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 12 آبان1388ساعت 18:3 توسط نیما|

این پست رو گذاشتم تا اون هایی که می خواهند کمربند زرد بگیرن یه تمرین کنند.
 
ضربه اپچاگی



ضربه دولیا چاگی



ضربه یوپچاگی

نوشته شده در سه شنبه 12 آبان1388ساعت 17:57 توسط نیما|

اول با نشست های تکواندو شروع می کنیم.بعد هم معنی کلمات را گذاشتم.امیدوارم خوشتون بیاد.

سوگی: نشست‌ها

چاریوت سوگی: پاها کاملاً جفت و چسبیده به هم می‌باشد و وزن بدن بطور مساوی روی هردو پا تقسیم می‌شود. آپسوگی: پاها به اندازه یک پا (طول یک کف پا) باز وزن بدن ۷۰٪ پای جلو و ۳۰٪ پای عقب می‌باشد. آپکوبی سوگی: پاها به اندازه دو برابر طول کف پا از جلو ویا عقب باز و تقسیم وزن بدن در حدود ۷۰٪ پای جلو و ۳۰٪ پای عقب می‌باشد. دیتکوبی سوگی: پاها از طرف پاشنه ...


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 4 مهر1388ساعت 23:27 توسط نیما|

امروز هم بعد از یه مدت تاخیر فرم شماره دو تکواندو رو براتون آماده کردم.امیدوارم خوشتون بیاد.

فرم شماره ۲:

اسم:تگوک یی جانگ

نام سمبل:دریاچه

نام شاخه:خوشحالی،شادی

 فرم شماره دو (تگوک یی جانگ)

نوشته شده در شنبه 4 مهر1388ساعت 23:12 توسط نیما|


آخرين مطالب
» آموزش ضربه ی دولیو چاگی
» 12 راه برای خوش هیکل شدن
» آموزش ضربه ی آپچاگی
» کلید ها تمرینی
» فرم شماره 6
» فرم شماره 5
» ضربات دست
» ترتیب کمربند ها در تکواندو و صفات هر کمربند
» تصویر فرم 1و2(ضربات در روی تصویر مشخص هستند)
» فرم شماره 4
Design By : Pars Skin